Search results for ''jurnal labu kuning''

Home Buah Health


JURNAL RASA

Crunchy Caramel Almond kini boleh didapati melalui Jurnal Rasa. Nikmati kudapan rangup yang penuh dengan kebaikan badam dan kekacang. Ia dihasilkan sendiri dari dapur ...

Roti Labu - Duniaku

Ari ni buat Roti Labu lak....nampak tak roti tu...kuninggg jerkkk...diubah suai dari resepi Roti Kentang dari Lemariresep, Mas derhakakan menjadi Roti Labu ...

Sira Labu - Dari Dapur MaDiHaA

Sira labu merupakan sajian pencuci mulut yang popular di Kelantan.. dengar khabar kerap dibuat waktu kenduri kendara. MaDiHaA kurang pasti jika ianya masih ...

Apam Labu - ..::~**Sinar Kehidupanku**~::..

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera semua. Sekarang musim apam di sana sini. Jadi saya juga tidak ketinggalan utk mencuba resepi apam labu yg tngh hot skrng.

Dari Dapur MaDiHaA: Kuih Talam Labu

Cara-Cara:-1. Masukkan semua bahan kecuali labu parut dan kacau hingga sebati. Tapiskan. 2. Kemudian masukkan labu yang diparut dan kacau lagi hingga rata.

Sinar Kehidupanku**~::..: Talam Labu Lemak Manis (tidak di ...

Satukan bahan2 lapisan bawah kecuali labu,kacau rata dan masakkan sebentar. Bila dah agak pekat sikit,masukkan labu, kacau rata dan masak di atas api ...

Jurnal resepi bdaria: Talam Ubi Kayu

Talam ubi kayu nie saya buat semalam selepas kawan sepejabat tolong belikan 3 ketul ubi kayu kat Pasar Borong Selangor. Dapat ubi kuning.....wahhhhhh ubi nie walaupun ...

.. Mak Lang Ani ..: Tiada Alasan Lagi.. Pulut Kuning Express

Tadaaaa.. haaa bila nampak je pulut kuning Ani mesti tringat masa kekecik.. masa nenotty ya la kan budak budak.. bila mak g umah kahwin mesti Ani tanya ...

Pulut Kuning Kukus - Azie Kitchen

Sebenarnya sudah lama saya ingin cuba memasak sendiri Pulut Kuning, maklum dari kecil selalu sangat terdedah kepada pulut kuning terutama majlis bertunang ...

Secubit Garam: CEKODOK LABU

Sesi nak manghabiskan baki labu yg duk bertapa dlm esbok. Kebetulan hari tu K.Pah@Ibundo ada share resipi Cekodok Labu jadi K.Nor teringin nak mencuba dan merasa ...

Manfaat Buah Labu

Manfaat Buah Labu

Khasiat Buah Labu Manfaat Buah Labu ternyata mengandung berbagai macam kandungan yang bermanfaat bagi kesehatan, Manfaat Buah Labu dan khasiat Buah Labu untuk pengobatan juga dapat digunakan, terdapat banyak jenis buah labu tetapi hanya beberapa jenis labu saja yang banyak dimanfaatkan seperti khasiat buah labu siam, khasiat buah labu kuning, labu siam dan labu air. Buah labu juga terdapat hampir di seluruh tempat di dunia, perayaan Halloween da…

Manfaat Kuning Telur

Manfaat Kuning Telur

Khasiat Kuning Telur Manfaat Kuning Telur mempunyai banyak kegunaan bagi manusia, tapi untuk kaum perempuan banyak yang menghindari makanan yang satu ini. Mungkin karena mengandung protein hewani yang sangat tinggi, jadi mereka takut terkena penyakit kolestrol. Padahal nilai gizi yang terkandung dalam kuning telur sangat berguna bagi tubuh asalkan memperhatikan batas takarannya. Jadi jangan takut mengkonsumsinya selama tidak berlebihan. Kandunga…

Masker Putih Telur dan Masker Kuning Telur

Masker Putih Telur dan Masker Kuning Telur

Khasiat Masker Putih Telur dan Masker Kuning Telur Manfaat Masker Putih Telur sangat bagus untuk mengencangkan kulit dan memperkecil pori-pori untuk kulit berminyak. Sementara kuning telur bermanfaat sebagai pelembab alami. Penggunaan bahan untuk masker disesuaikan dengan jenis kulit. Umumnya untuk kulit berminyak adalah masker ketimun, strawberry, jeruk bahkan madu. Sedangkan untuk kulit kering biasanya masker susu, alpukat dan madu. Manfaat Ma…

Pengertian Kendi

Cara Membuat Kendi

…SM dan kendi bercorot yang ditemukan di Yunani tahun 2500 SM ada kemiripan dengan bentuk-bentuk kendi yang ada di Asia Tenggara. Sebutan kendi di Indonesia bermacam-macam khususnya adalah kendi tanpa corot (kendi seperti buah labu/botol), di Sumatera Barat wadah ini disebut labu tanah, di Jawa ada yang menyebutnya gogok, atau glogok yang katanya berasal dari bunyi yang keluar saat air dituang, di Batak disebut kandi, di Bali disebut kundi atau ca…

Macam-Macam Kelapa

gambar pohon kelapa

… Macam-macam kelapa Kelapa Genjah Kelapa genjah adalah golongan kelapa yang memiliki umur berbunga relative muda yaitu sekitar 4-5 tahun.  Umur tanaman mencapai 50 tahun dengan masa produktif 25 tahun. Warna buah bervariasi , kuning, hijau dan jingga. Buah memiliki ukuran kecil 1,5 kg – 2 kg, daging buah 0,5 kg dan air sekitar 200cc.  Setiap butir kelapa menghasilkan kopra 150 gram perbutir  dan minyak 68%. Kelapa Gading : kelapa gading me…

Page 1 of 1112345Last »