Search results for ''sirih junjung yang simple''

Home Health Tanaman

♥ kesahkaseh ♥: Sirih junjung

Dah memang menjadi adat Melayu sejak berzaman lagi sirih junjung boleh dikatakan perkara wajib dalam hantaran. Macam tak lengkap jeh hantaran-hantaran ...

Hantaran Sirih Junjung Elegan - Hantaran Perkahwinan

Gubahan sirih junjung yang simple dan elegan dengan susunan beberapa helaian sirih dan diserikan pula dengan bunga-bunga ros putih dan merah.

Isu BUMPER Kahwin: Sirih junjung. Kepala adat. / Gubahan ...

Sebut pasal sirih junjung, semua pengantin tahu, ia benda wajib, kena ada dalam senarai barang hantaran pertunangan mahupun perkahwinan. Malahan, dalam ...

AKU AMIRUL SYAFIQUE: Gubahan Hantaran Sirih Junjung ...

Ari ni mir cuba settle kan entry yang dah lama sangat bersambung,, untuk entry ari ni mir nak cite tentang Gubahan Hantaran Sirih Junjung dan Pulut Kuning,,,

!**BILA RAJIN**!: CARA MEMBUAT SIRIH JUNJUNG RINGKAS

Saya bukanlah pandai sangat membuat sirih junjung.. tapi memang saya suka jika disuruh membuatnya... ok.. saya nak tunjukkan cara buat siri junjung yang ...

gubahan HANTARAN @ hantaran PERKAHWINAN: SIRIH JUNJUNG

Hiasan Sirih Junjung yang sungguh cantik untuk Majlis Pernikahan anda. Harga Serendah RM100 dan design-design yang cukup menarik dan ekslusif dan bergaya.

AKU AMIRUL SYAFIQUE: SIRIH JUNJUNG..

U olss.. ari ni mir nak tunjukkan cara membuat sirih junjung moden.. mir akan cuba tunjuk stap by stap occay.. sirih ni di tempah oleh jiran mir sewaktu ...

!**BILA RAJIN**!: CARA MEMBUAT SIRIH JUNJUNG MUDAH 2

Salam, kali ini saya kongsikan satu lagi sirih junjung untuk adik perempuan saya yang bertunang.. saya buat yang simple sahaja.. Bahan yang diperlukan:

.:beYonD mYselF:.: ~ Gubahan Daun Sirih Junjung ~

haLyZaQiut said... Saya Disini - k.tini, kalau byk duit, x payah la baru nk kumpul...guna je terus...ini sebab duit dah x cukup la jadi cmni ni...kais pagi ...

Hantaran Perkahwinan

Ilham Gubahan Sirih Junjung Kemas dan Segar Inilah satu lagi ilham gubahan untuk sirih junjung yang … [Read more...]


Khasiat Daun Sirih Merah

Khasiat Daun Sirih Merah

Khasiat Daun Sirih Merah Khasiat Daun Sirih Merah Bagi Kesehatan Khasiat daun sirih merah telah dimanfaatkan sejak lama oleh masyarakat Indonesia. Dalam tradisi pengobatan jawa, daun sirih merah telah banyak digunakan untuk mengatasi berbagai macam gangguan kesehatan antara lain bau mulut, keputihan dan Ambien. Kandungan Alkoloid pada tanaman sirih merah berfungsi sebagai antimikroba. Tidak hanya masyarakat jawa saja yang menggunakan daun sirih

Manfaat Daun Sirih Hijau

Manfaat Daun Sirih

an manfaat daun sirih ini, Sediakan 5 lembar daun sirih, 11 biji cengkeh, 11 biji kemukus, dan 11 biji kapulaga, serta kayu manis seukuran jari tangan Cuci semua bahan tersebut dan rebus kedalam 2 gelas air Tunggu hingga air yang tersisa tinggal 1,5 gelas. Saring airnya dan minum 3 kali sehari Daun Sirih untuk mengobati Keputihan. Manfaat daun sirih untuk mencegah atau mengobati penyakit keputihan telah banyak dikenal oleh masyarakat luas. And…

Efek Samping Daun Sirih

Efek Samping Daun Sirih

Efek Samping Daun Sirih Efek Samping Daun Sirih Tanaman ini memang telah lama dikenal memiliki kandungan yang luar biasa terutama sebagai antiseptik dan antibiotik. Efek Samping Daun Sirih bagi tubuh dikarenakan karena digunakan secara berlebihan sehingga menimbulkan efek yang negatif. Beberapa hal yang seringkali menjadi Efek Samping Daun Sirih adalah sebagai berikut Efek Samping Daun Sirih untuk kesehatan Beberapa orang seringkali mengkonsumsi…

Manfaat daun sirih untuk jerawat

Manfaat daun sirih untuk jerawat

obat jerawat ampuh alami Manfaat daun sirih untuk jerawat – Daun sirih merupakan tanaman yang cukup terkenal pada masyarakat Indonesia untuk menghilangkan jerawat dan bintik bintik hitam, untuk mendapatkan daun sirih tidaklah terlalu sulit dan sering kali dijumpai di hampir seluruh wilayah Indonesia, baik itu di dataran tinggi ataupun rendah. Daun sirih untuk wajah dan untuk jerawat dengan mencuci muka Ambilah 10 lembar daun sirih, cuci be…

Manfaat Belimbing Wuluh

Manfaat Belimbing Wuluh

…konsumsi belimbing wuluh Khasiat Belimbing Wuluh Bagi Kesehatan Tubuh Manfaat Belimbing Wuluh untuk Sakit Gondongan Ambil setengah genggam daun belimbing wuluh dan tumbuk bersama dengan 3 bawang putih. Kompreskan pada bagian yang gondongan. Manfaat Belimbing Wuluh untuk Obat Batuk Di sini ada dua cara. Yang pertama, rebus daun, bunga, dan buah belimbing wuluh dalam jumlah yang sama dalam air yang mendidih selama setengah jam. Minum airnya. Sedan…

Next Page »