Search results for ''sirih junjung yang simple''

Home Health Tanaman

LIFE IS BEAUTIFUL..: Sirih Junjung Simple

Dalam adat melayu sirih junjung merupakan salah satu simbolik yang amat penting terutamanya dalam adat perkahwinan.. Dan di dalam zaman moden sekarang ...

Isu BUMPER Kahwin: Sirih junjung. Kepala adat. / Gubahan ...

Sebut pasal sirih junjung, semua pengantin tahu, ia benda wajib, kena ada dalam senarai barang hantaran pertunangan mahupun perkahwinan. Malahan, dalam ...

AKU AMIRUL SYAFIQUE: Gubahan Sirih Junjung

ni adalah salah satu gubahan sirih Junjung lela masa dia bertunang ari tu,,

Sirih Junjung - Hantaran Perkahwinan

Gubahan Hantaran Sirih Junjung Contoh gubahan sirih junjung yang simple tetapi tampak elegan dan eksklusif … [Read more...]

AKU AMIRUL SYAFIQUE: Gubahan Hantaran Sirih Junjung ...

Ari ni mir cuba settle kan entry yang dah lama sangat bersambung,, untuk entry ari ni mir nak cite tentang Gubahan Hantaran Sirih Junjung dan Pulut Kuning,,,

!**BILA RAJIN**!: CARA MEMBUAT SIRIH JUNJUNG RINGKAS

Saya bukanlah pandai sangat membuat sirih junjung.. tapi memang saya suka jika disuruh membuatnya... ok.. saya nak tunjukkan cara buat siri junjung yang ...

GUBAHAN SIRIH JUNJUNG - permata hati mama

cara membuatnya.....seperti gambar di atas just susun2 tiga helai daun sirih di sekeling span hingga penuh ini adalah asas ok....yg lain2 tu main cucuk2 je ...

Simple Aje Hantaran: Tutorial 002: Gubahan Sirih Junjung ...

Salam...Gubahan pada kali ini adalah sirih junjung berwarna kuning dan peach yang kecil dan comel. SELAMAT MENCUBA!

Gubahan Sirih Junjung Datang Beradad - Sentuhan Nin's ...

Kepada sesiapa yang inginkan hantaran wangian/perfume , Kak Nin sedang membantu mempromosikan untuk kawan Kak Nin iaitu lebih 30 jenis haruman untuk lelaki ...

Hantaran Part 1: Sirih Junjung - Stepping Through Phases ...

"Mengikut tradisi atau adat resam Melayu, sirih junjung nie adalah perkara yang wajib di dalam setiap majlis pertunangan atau perkahwinan. Selain menjadi ...


Khasiat Daun Sirih Merah

Khasiat Daun Sirih Merah

Khasiat Daun Sirih Merah Khasiat Daun Sirih Merah Bagi Kesehatan Khasiat daun sirih merah telah dimanfaatkan sejak lama oleh masyarakat Indonesia. Dalam tradisi pengobatan jawa, daun sirih merah telah banyak digunakan untuk mengatasi berbagai macam gangguan kesehatan antara lain bau mulut, keputihan dan Ambien. Kandungan Alkoloid pada tanaman sirih merah berfungsi sebagai antimikroba. Tidak hanya masyarakat jawa saja yang menggunakan daun sirih

Manfaat Daun Sirih Hijau

Manfaat Daun Sirih

an manfaat daun sirih ini, Sediakan 5 lembar daun sirih, 11 biji cengkeh, 11 biji kemukus, dan 11 biji kapulaga, serta kayu manis seukuran jari tangan Cuci semua bahan tersebut dan rebus kedalam 2 gelas air Tunggu hingga air yang tersisa tinggal 1,5 gelas. Saring airnya dan minum 3 kali sehari Daun Sirih untuk mengobati Keputihan. Manfaat daun sirih untuk mencegah atau mengobati penyakit keputihan telah banyak dikenal oleh masyarakat luas. And…

Efek Samping Daun Sirih

Efek Samping Daun Sirih

Efek Samping Daun Sirih Efek Samping Daun Sirih Tanaman ini memang telah lama dikenal memiliki kandungan yang luar biasa terutama sebagai antiseptik dan antibiotik. Efek Samping Daun Sirih bagi tubuh dikarenakan karena digunakan secara berlebihan sehingga menimbulkan efek yang negatif. Beberapa hal yang seringkali menjadi Efek Samping Daun Sirih adalah sebagai berikut Efek Samping Daun Sirih untuk kesehatan Beberapa orang seringkali mengkonsumsi…

Manfaat daun sirih untuk jerawat

Manfaat daun sirih untuk jerawat

obat jerawat ampuh alami Manfaat daun sirih untuk jerawat – Daun sirih merupakan tanaman yang cukup terkenal pada masyarakat Indonesia untuk menghilangkan jerawat dan bintik bintik hitam, untuk mendapatkan daun sirih tidaklah terlalu sulit dan sering kali dijumpai di hampir seluruh wilayah Indonesia, baik itu di dataran tinggi ataupun rendah. Daun sirih untuk wajah dan untuk jerawat dengan mencuci muka Ambilah 10 lembar daun sirih, cuci be…

Manfaat Belimbing Wuluh

Manfaat Belimbing Wuluh

…konsumsi belimbing wuluh Khasiat Belimbing Wuluh Bagi Kesehatan Tubuh Manfaat Belimbing Wuluh untuk Sakit Gondongan Ambil setengah genggam daun belimbing wuluh dan tumbuk bersama dengan 3 bawang putih. Kompreskan pada bagian yang gondongan. Manfaat Belimbing Wuluh untuk Obat Batuk Di sini ada dua cara. Yang pertama, rebus daun, bunga, dan buah belimbing wuluh dalam jumlah yang sama dalam air yang mendidih selama setengah jam. Minum airnya. Sedan…

Next Page »